.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لزوم پوياسازی شبکه های اجتماعی، سياسی مازندران در مديريت جديد
مجتبي زارعي
لزوم پوياسازی شبکه های اجتماعی، سياسی مازندران در مديريت جديد

فضای اجتماعی و سياسی ما قبل دولت نهم به خصوص دوران موسوم به توسعه آمرانه و اصلاحات دموکراتيک در دولت های آقايان هاشمی رفسنجانی و سيد محمد خاتمی، فضايی مسدود براي توده ملّت اما محيطی نامحدود و نامقيّد برای طبقاتی خاص و احزابی ويژه پديد آورده بود. به ديگر سخن دولت هاشمی مؤسس ظهور طبقاتی فن سالار و بروکراتيک و دولت خاتمی مبدع سياستمدارانی شد که ميدان سياست را جزوی از مايملک خود به حساب می آوردند. بر اين مبنا احزاب ذي نفوذ و گروههای فشار شکل گرفتند.

گو اينکه هسته مرکزی و حلقه وصل طبقات زنجيره ای نوظهور در 16 سال ماقبل دولت نهم، کمّيت و کيفيت دسترسي به منابع و تسهيلات در حوزه ثروت و قدرت بود. توده ملّت، اما ناتوان از نفوذ به اين شبکه ی پيچيده و چند لايه ی سياست و قدرت به حساب می آمد.

از اين رو ايران در 16 سال ما قبل دولت نهم با نوعی از قدرت روبرو شده بود که ميلی به اجتماعی شدن نداشت و به طبقات ممتاز تمايل می يافت؛با اينکه فراوان ادّعا می گردد که دوران گذشته و بخصوص دوره سيد محمد خاتمی به پلورالسيم منجر گرديد امّا با اندک پژوهش ميدانی می توان دریافت که شبکه های تکثير شده ی ادعايی، بيشتر در خاندان ها و تبارها تبلور يافته است، بديگر سخن اگر شبکه ای در حوزه سياست و قدرت پديد آمد به ژن های خاصی تعلق داشت که ما از آن به خاندان هزار فاميل در دولت های توسعه آمرانه و اصلاحات دموکراتيک ياد می کنيم.

امّا با ظهور دولت نهم اين تبار سالاری و اشرافيت گرايی در حوزه قدرت و سياست فرو پاشيد، قدرت و ثروت اجتماعی شد و اين بار به عکس گذشته، فضای ذينفوذان؛ مقيّد، محدود و بلکه مسدود ، امّا فضای مردمان و پابرهنگان گشايش يافت. از اينرو نهادگرايان و دولتمندان سابق به جنگ مردم گرايان در دولت احمدی نژاد رفتند. صداي نازک ملّت در برابر طبقات خواص و امتياز طلب، گويا و رسا شد ، دولت فربه، دولت لاغر و چابک شد.

دولت تهران(!)، دولت ايلام، دولت مازندران و دولت تمام ايران شد. شبکه های جديدی از توده ملّت از منابع ملّي، ثروت عمومی و قدرت توانمند شدند.

به هر روی اکنون دولت نهم با کاستی ها و کارآمدهای خويش به اتمام رسيد و ما در آغاز يک پايان هستيم. آغازی بر يک پايان که می تواند گشايشگر افق های جديدی از دسترسی ها در حوزه قدرت، فرهنگ، سياست و اقتصاد در دولت دهم باشد.

بی شک دولت نهم در گستره ی اجتماعی، فرهنگی، کشاورزی و حوزه های مربوط به گردشگری استان مازندران نیز دستاوردهای فراوانی داشته است. بسیاری از جوانان با ورود به چرخه ی بنگاه های زودبازده و اداره موفق آن در مازندران به سهم خویش در تولید ثروت و آبادانی دیارشان پیشتاز شده اند. اما روی سخن در این گفتار، نه در حوزه های اقتصادی، تولیدی و عمرانی بلکه به حوزه سیاست و امور اجتماعی بازگشت دارد.

بخواهيم و نخواهيم به رغم تلاش های برادر مکتبی مان « قناعت » در مديريت سابق حوزه های اجتماعی و سياسی ، با کاستی هايی درمازندران مواجه بوده ايم. اين کاستی ها هرگز به ماهيت دولت و شخصيت محبوب و کارآمد رئيس جمهور بر نمی گردد، بلکه به نوع برنامه ريزی ها و توانايی های اشخاص در سطوح گوناگون بازگشت دارد.

قبل از اين نيز بارها متذکر شديم که از اين حرف نبايد گمان برد که حضور « قناعت » با تأثير ، توأم نبوده است. حُسن بزرگ قناعت ايستادگی اش بر سر پيمان با آرمان های شهيدان و پايبندی وی به شعارهای آرمانی دولت نهم در باج ندادن به گروههای تماميت خواه و انحصار طلب و طالبان انواع حکميت در سياست و اقتصاد و قدرت مازندران بود. اين سنگ بنای پاک دستي جزوی از سلوک مديريت سابق سياسی مازندران به شمار می آيد و من به سهم خويش بدين سلوک تواضع می کنم.

امّا قناعت به هر دليل نتوانست مؤسس شبکه های اجتماعی و سياسی توده مردم و اصولگرايان باشد و نمی توان از عملکردش از اين منظر دفاع کرد. تشکّل های اجتماعی مکتبی بايد قوام می يافت که نيافت. سياست رسمي بايد تحت الشعاع ساخت سياست در توده مردم می شد، امّا چنين نشد.

بنظر می رسید پس از رفتن قناعت انرژی طايفه انحصارطلب و قبيله رندان سياست آزاد می شود و قصد آن خواهد کرد تا به روال مألوف و ضد مردمی حکميت و ريش سفيدی و لويی جرگه ايی بازگردد. امّا زهی خيال باطل، چه اينکه اينک فرزند يکی از پاک ترين و انقلابی ترين خانواده های کشاورز و عميقاً مؤمن به نظام و انقلاب ، و برخاسته از انقلابی ترين دهکده استان(کیاپی)، سکاندار حوزه سياست شد.

او اوّلاً به دانش سياسی روز آگاهی دارد و اهل جنب و جوش و جزو طايفه خروش است. رکود را بر نمي تابد و رخوت و سستی را از حوزه سياست و اجتماعيات استانداری به حاشيه خواهد برد و همکارانش روزهای پر کاری را با او در پيش روی خواهند داشت.

ثانیا" ابراهيمي در مدت کوتاه مديريت فرهنگی، هنری استان، نشان داد که مجهّز و مسبوق به تفکر اسلامی و اهل ابداع و اختراع در حوزه های مرتبط با افکار عمومی و ساخت های اجتماعی و سياسی است. از اين رو می توان پيش بينی کرد که او استانداری را به بزرگراهی براي آمد و شد مردم بدل کند و اجتماعی شدن سياست را نصب العين استانداری قرار دهد.

به نظرم در اين دوره هم، ساختار شيخوخيت و حکميت هاي سياسی – اقتصادی در مازندران حظّی نخواهند برد، چه اينکه برادر خوبمان هادی ، اهل مقاومت سلبی نيست. او با جوان کردن مناسبات اجتماعی و سياسي ، مقاومت پويا را پديد خواهد آورد و از اين رهگذر ، مهندسي جديدی در حوزه اجتماعيات و سياسيات رقم خواهد خورد.

درهمين راستا بايد اذعان کرد که مع الاسف شنيده می شود ، بعضاً برخی ازعوامل فتنه مازندران به جنب وجوش افتاده و دراستانداری رفت وآمد داشته اند وکسی که با بی احترامی به رئيس جمهور مکتبی و ارکان نظام به يکی از سرکردگان فتنه درمکانی عمومی بوسه حواله می کرد ، گويا اکنون مورد اکرام قرار گرفته و همفکران تکنوکرات او که يک مرکز دانشگاهی درساری را به محّل ضديت با دولت و رئيس جمهور بدل کرده اند ، نيز براي دخالت در اموراستان دندان تيز کرده اند که البته اگر ادامه می یافت و ادامه یابد فزندان انقلابی امام، رهبری و علاقه مندان به دولت مکتبی، در انجام رسالت انقلابی خود در برخورد با این روند لحظه ای به خویش تردید راه نخواهند داد .

امّا به نظر می رسد مقاومت پويای برادر هادی هزاران بار بهتر از مقاومت پيشين در اين راه ثمر داده و به این روند شگفت انگیز! در استان پایان خوهد داد . پس ترديدی وجود نخواهد داشت که جوان کردن مناسبات اجتماعی و سياسی در مازندران و رونق توليد تفکر سياسی و تکثّر شبکه های اجتماعی در توده اصولگرايان ازسوی ابراهيمی به آفرينش هزاران هزار وفادار انقلابی به آرمان های مؤسس انقلاب اسلامی ؛ حضرت امام خميني ( ره ) و عشّاق رهبر فرزانه انقلاب اسلامی منجر خواهد شد. در اين راه سترگ همه بسيج خواهيم شد و همگام با سکاندار جديد اما مکتبی ، انقلابی وکارآمد حوزه سياسی و اجتماعی استان، طراوت طبری و شادابی و نشاط را بر ديار علويان مستولی خواهيم ساخت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 29 بهمن 1388
سلام آقاي زارعي!
چند سوال از نگاه مثبت تان به آقاي ابراهيمي در ذهن متبادر مي شود لطفا پاسخ دهيد؟
نگاه مثبت داريد چون هم محلي تان است؟
نگاه مثبت داريد چون اصولگرا است؟
نگاه مثبت داريد چون جوان است؟
نگاه مثبت داريد چون بر اساس شايسته سالاري انتخاب شد؟
نگاه مثبت داريد چون از شما حرف شنوي دارد؟
نگاه مثبت داريد چون ساروي است؟
نگاه مثبت داريد چون به ياد مرحوم كردان مي افتيد؟
نگاه مثبت داريد چون در فكر استاندار شدن هستيد؟
و...

نا شناس 30 بهمن 1388
آقای زارعی با زبان بی زبانی، هادی ابراهیمی را تهدید کرد که با تکنوکرات موردنظر در آن مرکز دانشگاهی تماسش را قطع کند،وگرنه با قهر انقلابی اصولگرایان مواجه خواهد شد! عجب حمایتی؟! قربانزاده-بابل
نا شناس 30 بهمن 1388
ما نفهمیدیم که چرا و چگونه آقای زارعی که خودش متهم به رشد هزارفامیلی است،چگونه آی دزد سر می دهد و دیگران را متهم می کند؟! والله خیلی رو میخواهد؟
نا شناس 30 بهمن 1388
قناعت که همه جوره خودش رانته؟!آمدن خودش به نظام اداری شامل مسئولیتهایش و استخدام غیر قانونی در آموزش و پرورش و فرماندار شدن فامیلش در آمل و خیلی از حرکات دیگه!عجب اصولگراهای مردم محوری که دهنشون و دهنتون بوی سیر میده
نا شناس 30 بهمن 1388
برو بابا!کی گفته تو و امثال نو اصولگرائین؟!شما کیاپی گرا و زارعی گرائین؟! برو تا دنیا به کام نوست،حالشو ببر!خواهشاً سنگ مردم بی کس و به سینه نزن!بزار هادی کارش و بکنه!تو وکیل وصی مردم مازندران نشو
نا شناس 30 بهمن 1388
جاي تاسف دارد از حساسيت شما از اين مقاله آقاي زارعي مقايسه خوبي كرد .
انصافآ زمان قناعت وضعيت استان چطور بوده است.
نا شناس 30 بهمن 1388
اگر مازندران در طي 30 سال انقلاب استانداران بي ... داشت بر عكس معاونت سيا سي قوي داشت (طاهايي باقرزاده،رحمانزاده،كريمي مله، صالحي ) كه جواد قناعت ركودار آنان بوده است و عملكرد او را مقايسه كرديد. هادي ابراهيمي تا اينجا را خوب پيش برد مابقي راه را ...
فرید 1 اسفند 1388
سلام اولا من به عنوان یک جوان اصولگرا به خود میبالم که هم استانی عزیزم برادر زارعی را میشناسم و از نوع تفکرش اشنایی دارم ونیز میدانم ادمی اهل زد و بند نیست و بیخود مطلبی را نمیگوید دوستان لطفا شخصیت وی را شناخته بعد قضاوت کنید.علی یارتان
مهران 1 اسفند 1388
افرین به اقای زارعی ایشان همیشه حکیمانه و با تدبیر تفاسیر خود را ارائه میکند .
علی 1 اسفند 1388
سلام
نمی خواستم از دلایل نوشتن چنین مرقومه ای از سوی دکتر زارعی چیزی بنویسم اما چون بقیه دوستان اشتباه گفتند مجبور شدم ..
دلایل اینهمه برادر هادی گفتن نه از سر صدق است و نه از سر علاقه بلکه برای اینست که برادر این نویسنده فرماندار ساری است که چند سالی را راحت گذران مدیریت کرده است در حالیکه برای یکماه آن هم قابل نبوده است. ادامه در اختیار داشتن این پست از سوی این خانواده چنین فدایت شوم هایی را طلب میکند.
سعيد 1 اسفند 1388
چند سوال از يک خواننده محترم:
-آيا بازگشت تصميم گيري ها به خود استانداري آرزوي زيادي است؟!
-آيا معاون سياسي بايد يک اصلاح طلب مي بود يا از افراد اصولگرا؟!
-آيا شايستگي براي انتصاب معاونت سياسي ضمنا به سن وسال و اسم و رسم است؟ پس جوانگرايي چه ميشود؟
- آيا اگر دو نفر متولد يک محل باشند نبايد اظهار نظر کنند؟!
-هروقت زارعي چيزي نوشت شما گفتيد ميخواهد کانديداي مجلس شود.اين بار ميگوييد ميخواهد استاندار شود. شما شمال نيوزي ها نميخواهيد اين نحوه حرف زدن راتمام کنيد؟
آقاي رمداني لطفا اين حرفها را منتشر کن. با تشکر
فرنیا 1 اسفند 1388
تا آنجا که ما آقای زارعی رو می شناسیم پدرش یک روحانی خوش نام و کشاورز بود. خود زارعی هم که در سن 14-13 سالگی به جبهه رفت و فکر می کنم 40-30 ماهی هم سابقه حضور در جبهه رو داره. در طی سالهای اخیر هم که حدود 4 سال برای دولت کار تئوریک کرد. الان هم دکترای سیاسی دارد و استاد دانشگاه است.
به نظرم بی انصافیه که بدون سند به کسی انگ بزنیم. ای کاش به جای جوسازی به نقد سازنده می پرداختیم . هرچند در مازندران رسم شده که مدیران مازندرانی رو که به پست های مهم کشوری می رسند، تخریب کنیم.
فرنیا
رحمت 1 اسفند 1388
آقاي قربانزاده با سلام
دوست خوب! دوران استانداري دانشگاه دبه سر رسيده است. الفاتحه. استانداري ازين ببعد در خيابان انقلاب است نه در جاده خزرآباد.
عباس 1 اسفند 1388
دوستان چرا به کياپي حمله مي کنيد! حمله شما به روستاي کياپي ضدمنطق امام خميني است. با اين مسايل حرف آقاي زارعي را تاييد ميکنيد. چون اينها ميخواهند بگويند ما از طبقه سرمايه دار و مرفه نيستيم. آيا در اين شک داريد؟ اما سوال ما اين است که شايسته تر از زارعي و ابراهيمي در اين استان بزرگ وجود ندارند؟
سيد سادات 1 اسفند 1388
بايد نقدهاي دوستان منصفانه باشد. به عنوان يك مازندراني از نوشته آقاي زارعي لذت بردم چراكه نگاهي موشكافانه به مسئله داشتند و خواستار تحول در نگاه معاونت سياسي امنيتي استانداري داشتند. متاسفانه هميشه نگاه مديران يكجانبه نگرانه بوده است. لذت برديم آقاي زارعي از قلمتان
نا شناس 1 اسفند 1388
آقای مدیر شمال نیوز این چه بساطی است که پهن کردی
کمیل 1 اسفند 1388
فرماندار ساری بود یا نبودنش به یک مقاله بند نیست ،قریب 30 سال در مصادر سیاسی وامنیتی مسئولیت داشته ودر خصوص موفقیت و عدم موفقیت او باید بصورت علمی کارنامه همه مدیران استانی وبخصوص فرمانداران را بررسی کرد ونمره ایشان را تعیین کرد تا واقعیت معلوم شود که چه کسی راست می گوید .
محمد 1 اسفند 1388
از نگاه تیزبینانه و زیرکانه این نخبه مازندرانی (دکتر زارعی )که همواره راهنما و روشن گر مسیر اصولگرایی در کشور و بالاخص در مازندران (به دلیل حس ناسیونالیستی وی بوده است ) کمال تشکر را داریم . حال آقایان چه پند گیرند وچه ملال ، این مسیر راه انقلاب وولایت فقیه است .
رضا 1 اسفند 1388
عملکرد موفقیت آمیز برادر بزرگوارتان (حاج محسن ) در تصدی فرمانداری شهرستان ساری نمادی از عملیاتی کردن این تفکر ولایی در استان مازندران است .
م . ن 1 اسفند 1388
آقای قربان زاده -بابل مطابق فرمایشات حضرت امام (ره) همواره باید سیاستمداری را ملاک قرار داد نه سیاست بازی را ، نگاه شما به این مقاله سیاسی بازی است وجای تاسف!!!
ح . ر 1 اسفند 1388
آقای بابلی مگر رهبر انقلاب اینقدر تاکید بر بصیرت ندارد چرا به افزایش بصیرت خود نمی پردازید ، حال زارعی هزار فامیل است یا همشهری شما !!!
ع.س 1 اسفند 1388
آقای دکتر زارعی، همانطوریکه مقالات شما همواره خواب از چشمان تکنوکرات های استان می گیرد ان شاءا... با حضور شما در تصدی استانداری مازندران آقایان دمشان را بگذارند بر روی کولشان و بروند .
ع.س 1 اسفند 1388
آقای دکتر زارعی، همانطوریکه مقالات شما همواره خواب از چشمان تکنوکرات های استان می گیرد ان شاءا... با حضور شما در تصدی استانداری مازندران آقایان دمشان را بگذارند بر روی کولشان و بروند .
ف. ه 1 اسفند 1388
آقای x تفسیر کنید که زارعی گرا بودن یعنی چه !!
نا شناس 1 اسفند 1388
آفرین بر زارعی همیشه تو برجک ها می زنه .
رضا 1 اسفند 1388
اظهار نظر ونقد فضاي موجود يك وظيفه ديني وملي است سابقه علمي ومبارزاتي خانواده زارعي نشان مي دهد اين خانواده نيازمند دست بوسي اربابان قدرت نبوده ودر بند تزوير سالوسها نمي باشند در ضمن برادر ايشان كه فرماندار مي باشند در اين مسير با خداي خويش معامله كردند كمي انصاف داشته باشيم
نا شناس 1 اسفند 1388
عزیز دل مگر نمی دانید که مدیر شمال نیوز رابطه خوبی با آقایان دارد
نا شناس 1 اسفند 1388
آخه برادر اين مقاله چقدر ارزش داره كه اينقدر كل كل مي كنيد.
نا شناس 1 اسفند 1388
از کسی که یک شبه ره صد ساله پیموده و از طریق باند و جناح از یک نشریه ساده به مسئولیت ملی رسیده و هر جا هم که مسئولیت گرفته به جز خرابی و ویرانی چیزی به ارمغان نداشته انتظاری جز اینگونه مقالات ابکی و بی پایه نمی ره
آخه بنده خدا آقای ابراهیمی مدرکش رو از دانشگاه آزاد اسلامی گرفته و اندیشه سیاسی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی را آموخته چطور چنین فردی در نگاه شما می تونه قدم مثبتی بردارد قسم می خورم تعریف شما هم جنیه خود شیرینی و ریا دارد و به خاطر هم محلی بودن شماست وگرنه آقای فرماندار ساری چیکار کرده که ابراهیمی و حتی جنابعالی ......
نا شناس 1 اسفند 1388
روزی در جنگل شیری در پی شکار ، شکاری کرد و آنرا درید و خورد از فرط خستگی خوابش برد خرگوشی ارام به او نزدیک شد و رودهای شکار را بر اندام شیر پیچید و رفت وقتی شیر بیدار شد دید که دست و پایش با روده بسته شده فهمید که کار خرگوش است لحظاتی بعد موشی از آنجا می گذشت شیر خطاب به او گفت بیا مرا باز کن موش گفت اولا روده ها خیس است دوما اگر ترا بازکنم جانم در خطر می افتد شیر گفت به خدا اگر بازم کنی یک دقیقه در این جنگل نخواهم ماند ... چند ساعتی گذشت تا روده ها خشک شد و موش شروع به جویدن کرد وقتی شیر آزاد شد به سرعت در حال فرار از جنگل بود موش گفت آقای شیر کجا چرا با این سرعت .... شیر گفت در جایی که خرگوش ببندد و موش آزاد کند جای ماندن نیست ..... آقای زارعی فعلا شیران و .... از دست شما ها در فرارند ......
نا شناس 1 اسفند 1388
از قدیم و ندیم گفتند فواره چون بلند گردد سرنگون گردد پستها و مسئولیتهای اینجوری که با باند و جناح و سیاست به دست بیاد زیاد دوام نمی آورد ... آقای زارعی هم بداند که گهی پشت به زین و گهی زین به پشت موقعی خواهد رسید که از خجالت نوشته ها و کلامتان روی بیرون آمدن را نخواهید داشت .....
نا شناس 1 اسفند 1388
می خواستم سئوال کنم آقای زارعی در نشریه سبز سرخ چی کار کرده بودند که یک شبه سر از دفتر رئیس جمهور در آوردند نکنه تو این نشریه منتسب به شهدا کارهای سیاسی می کردند و ما نمی دونستیم
نا شناس 1 اسفند 1388
من تعجب می کنم در دولت اصولگرا چندین نفر از این آقایان روستای کیاپی به مسئولیت و پست رسیدند اگر عدالت دولت احمدی نژاد هم رعایت می شد جای آقای زارعی ها در این پستها نبود ./..
نا شناس 2 اسفند 1388
یادمه سال قبل نشریه اصولگرا که مدیر مسوولشم همین آقای زارعی است تحلیلی کرده بود از تحولات دانشگاه آزاد ساری با عنوان «توهم کیومرث در استانداری دانشگاه آزاد» و اقدامات سیاسی آقای نیاز رو نقد کرده بود. اون نشریه در دانشگاه ما هم توسط عوامل نشریه بصورت انبوه بین دانشجویان توزیع شده بوده بود که حراست دانشگاه بعد از آن توسط مدیریت دانشگاه توبیخ شدند. برداشتم از برخی کامنت هایی که به نقد آقای زارعی پرداخته شد این است که این انتقادها یک خط مشخصی را دنبال می کنند که منبعش از اطرافیان رئیس دانشگاه ما باشد.
س. ... دانشجوی دانشگاه آزاد ساری
نا شناس 2 اسفند 1388
یادمه سال قبل نشریه اصولگرا که مدیر مسوولشم همین آقای زارعی است تحلیلی کرده بود از تحولات دانشگاه آزاد ساری با عنوان «توهم کیومرث در استانداری دانشگاه آزاد» و اقدامات سیاسی آقای نیاز رو در دانشگاه نقد کرده بود. اون نشریه در دانشگاه ما هم توسط عوامل نشریه بصورت انبوه بین دانشجویان توزیع شده بوده بود و هیاهوی خاصی رو در بین دانشجویان ایجاد کرد که حراست دانشگاه بعد از آن توسط مدیریت دانشگاه توبیخ شدند. برداشتم از برخی کامنت هایی که به نقد آقای زارعی پرداخته شد این است که این انتقادها یک خط مشخصی را دنبال می کنند و منبعش هم از اطرافیان رئیس دانشگاه ما هستند.
آقای رمدانی سایت خوبی داری اما ای کاش در کنار پرداختن به مسائل سیاسی کمی هم از مشکلات ما دانشجویان دانشگاه آزاد گزارش تهیه می کردی
س ... دانشجوی دانشگاه آزاد ساری
حسین زارع 2 اسفند 1388
آقای عزیز یعنی اگر مسئولان بالای شهر و طبقه مرفح انتخاب شوند بهتر است؟مگر سهمیه بندی بنزین است که اون آقا در خصوص یک روستا آن هم یک روستای خوب اینجور می نویسد شرط مسئولیت فقط و فقط امانت داری و تقوا است
بهنام علمشاهی 2 اسفند 1388
عجب استدلالی؟! یعنی واقعا دوره اصولگرایان شجاع دوره موش ها و خرگوش هاست؟پس دوره اصلاح طلب های ترسو حتما دوره سوسک هاست. برادر محترم دوره دلایلی خرگوش ها و موش ها و سوسکی گذشت.( به عمل کار برآید)
مرتضی عباسی 2 اسفند 1388
عجب استدلالی؟! یعنی واقعا دوره اصولگرایان شجاع دوره موش ها و خرگوش هاست؟پس دوره اصلاح طلب های ترسو حتما دوره سوسک هاست. برادر محترم دوره دلایلی خرگوش ها و موش ها و سوسکی گذشت.( به عمل کار برآید)
امین حسین زاده 2 اسفند 1388
ای شیران اصلاح طلب اسب تروای شما را در 22 بهمن در میدان آزادی پایتخت دیدیم.
بهمن درزی 2 اسفند 1388
آقای محترم آیا می دانید کیاپی کجاست؟و چه سهمی در انقلاب و جنگ داشته است؟
مهندس ابراهیمی 2 اسفند 1388
کلاغه به خونش نرسید دوره مافیاهای مازندران به سر رسید.
امین 2 اسفند 1388
کجایی کیومرث که صندلیتو بردند.
نا شناس 2 اسفند 1388
آقای رمدانی مسئول سایت
باسلام
اگر دکتر زارعی درباره اصولگرایی راست بگوید باید به سوالات زیر پاسخ دهد:
1ـ آیا آقای استاندار که قبلاً سرجای فعلی شما در وزارت کار در چند دولت در سمت معاونت امور فرهنگی و اجتماعی بود، فردی اصلاح طلب است یا اصولگرا؟
2ـ آیا آقای ابراهیمی را فردی با تجربه برای این سمت می داند یا خیر؟
3ـ به فرماندار ساری از نظر عملکرد نمره چند می دهید؟
4ـ به کارهایی که خودتان تا کنون انجام داده اید، نمره چند می دهید؟
نا شناس 2 اسفند 1388
آقای ر مسول سایت باسلام اگر دکتر زارعی درباره اصولگرایی راست می گوید باید به سوالات زیر پاسخ دهد: 1ـ آیا آقای استاندار که قبلاً سر جای فعلی شما در وزارت کار در چند دولت در سمت معاونت امور فرهنگی و اجتماعی بود، فردی اصلاح طلب است یا اصولگر؟ 2ـ آیا آقای ابراهیمی را فردی با تجربه برای این سمت می داند یا نه؟ 3ـ به فرماندار ساری از نظر عملکرد نمره چنذ می دهد؟ 4ـ به کارهایی که خودشان انجام داده اند نمره چند می دهند؟
ح.ز 2 اسفند 1388
کلاغ به خونش نرسید دوره مافیای مازندران به سر رسید.
نا شناس 3 اسفند 1388
سلام آقای زارعی البته میگن دکتری هستین امیدوارم دکترای هوایی نباشید
لطفا به چند سئوال به طور شفاف پاسخ دهید:
1- چطور شد این مقاله رو پس از اینکه هادی ابراهیمی معاون شد نوشتین ؟
2- چرا درباره عملکرد فرماندار ساری که الفبای مدیریت را نمی داند مقاله ای نمی نویسید؟
3- چرا قبل اینکه حکم هادی ابراهیمی صادر شود جنابعالی و بردارتان صبح تا شب بر علیه هادی ابراهیمی در دولت و نهاد ریاست جمهوری جوسازی می کردید و بر علیه ایشان موضع گیری می کردید تا ایشان معاون نشود؟مگر ایشان از بستگان شما نبود؟ مگر او بچه محل شما نبود؟
4-چرا وقتی شما معاون وزیر شدید برادر شما در قالب عناوین مختلف شهر را با تراکت و پارچه نوشته ها تزیین کرد؟ و شما سکوت اختیار کردید؟
5- چه برنامه ای برای حل مشکل بیکاری و سایر مشکلات مازندران در طول دولت نهم و دهم انجام دادید که مردم مازندران نه ساری نه لااقل کیاپی از آن استفاده کرده باشند؟
6-چرا در حال حاضر با ابراهیمی دوستی خاله خرس دارین تا در قالب دشمن دوست نما وی را تخریب کنید؟
سئوال بسیار است و چون پاسخ دهنده را بیشتر از این لایق نمی دانم صرفنظر می کنم.
اما یه نصیحت به زارعی
بچه جون برو گردو بازی خودتو بکن
هنوز غوره نشدی که بخوای مویز بشی
م.ح.ح 3 اسفند 1388
آقاي رمداني آيا شما نمي دانيد مجتبي زارعي چقدر براي انتصاب آقاي فرماندار به سمت استانداري و پس از آن براي معاونت سياسي استانداري براي آقا محسن کارکرده است. بنازم به روح ملکوتي مرحوم کردان و تلاش هاي دکتر شجاعي و تجربه وکارآمدي آقا هادي که حساب اين دو را يکسره کرد. زارعي اگر راست مي گويد در اين باره اظهار نظر کند
علي 3 اسفند 1388
زارعي بارفتن به وزارت کار وامور اجتماعي قصد کانديداتوري مجلس راداشت پس شجاعي حق داشت که يک فرد نزديک به خود رادر استانداري بگمارد
مفيد اسماعيلي 3 اسفند 1388
سلام عليكم!
از اين كه در رابطه با يك مقاله اين همه اظهار نظر مي شود ،جايي بسي خرسندي است ولي از نظر اهالي رسانه نقد يك مقاله با اتهام زدن و تخريب كردن متفاوت است. بنده در پاسخ به اين نويسنده :

«می خواستم سئوال کنم آقای زارعی در نشریه سبز سرخ چی کار کرده بودند که یک شبه سر از دفتر رئیس جمهور در آوردند نکنه تو این نشریه منتسب به شهدا کارهای سیاسی می کردند و ما نمی دونستیم »

لازم دانستم به عنوان يك مطلع، مواردي را به اطلاع خوانندگان فهيم سايت شمال نيوز و مدير مسوول محترم آن برسانم:
1)آقاي دكتر زارعي قبل از قبولي مسووليت «مدير مسوولي نشريه سبز سرخ» به مدت ده سال در وزارت كشور مشغول به خدمت بوده و بر حسب نياز كنگره ي شهدا، از ايشان دعوت به همكاري شد. در كل، وي به مدت دو سال، از وزارت كشور، مامور به كنگره ي شهدا بوده است و يكي از افتخارات ايشان طي حضور در نشريه سبز سرخ، نامه اي (به شماره :1/1534- تاريخ 14/6/80) از سوي دفتر مقام معظم رهبري است كه حضرت آقا خطاب به كار كنان نشريه فرمودند:
«براي اين جوانان مومن از خداوند، توفيق و فرجام نيك ، مسئلت مي كنم»

2) و اما در خصوص سابقه ايشان بايد به عرض برسانم وي قبل از مدير مسوولي نشريه سبز سرخ، سر دبير مجله بصائر (به مدير مسوولي آقاي دكتر الهام - سخن گوي دولت نهم - و صاحب امتيازي سازمان تبليغات اسلامي)، بوده است.
3)البته وي بعد از حضور در نشريه كاملا فرهنگي و ارزشي سبز سرخ (24 شماره ي كه در دوران مدير مسوولي ايشان به چاپ رسيده در آرشيو نشريه موجود هست) مدتي را با شوراي نگهبان به عنوان سر دبير نشريه داخلي «رصد» همكاري داشته و بعد از پايان اين دوره، سر دبير روزنامه ي «سياست روز» شد و در حال حاضر نيز صاحب امتياز و مدير مسوول نشريه «اصولگرا»يي است كه مجوزش را بعد از 7 سال در نوبت بودن(!!!) در خود دوران اصلاحات دريافت كرده است! ...
اميد در قضاوت هاي مان فقط خدا را در نظر داشته باشيم و يادمان نرود خداوند به تراوشات قلم قسم ياد كرده است.

مفيد اسماعيلي
سر دبير نشريه سبز سرخ

مهدي 4 اسفند 1388
آقاي رمداني ، من قصد تخريب ندارم .جواني بيست ساله هستم . برايم سوال پيش آمده که آقاي زارعي که متولد 1350 است چطور ۳۰ تا ۴۰ ماه جبهه بوده اند؟!
علي 4 اسفند 1388
به نظر بنده دکتر نياز آذري انسان شريف و مديري است. خود زارعي هم حتما مي داند.
علي 4 اسفند 1388
به نظر بنده دکتر نياز آذري انسان شريف و مديري است. خود زارعي هم حتما مي داند.
عباس 4 اسفند 1388
پيشنهاد مي کنم حاج محسن و دکتر مجتبي مشترکاً براي شهرستان ساري کانديداي مجلس شوند. مردم مي دانند که آنها تا حالا براي جيب خودشان و منافع شخصي خود کار نکرده اند.
حسینی 4 اسفند 1388
باسمه تعالی
مردم شریف استان مازندران و خوانندگان محترم شمال نیوز؛
من به عنوان یک فرد آگاه به مسایل سیاسی روز کشور و نیز مسایل استان مطلب ذیل را صادقانه خدمت شما عرض می کنم:
در طی دوران پس از انقلاب، توسط یکی از مدیران فعلی دانشگاهی در مرکز استان مازندران که تا پنج سال قبل مسئول یکی از مهم ترین نهادهای امنیتی استان مازندران بود، مدیریت فاسدی شکل گرفت که تمام منابع رو زمینی و زیر زمینی استان را تحت سیطره خود در آورده بود. با روی کار آمدن دولت دکتر احمدی نژاد، ریشه این فرد در استان با فعالیت های جوانانی نظیر دکتر مجتبی زارعی زده شد و مردم نفس راحتی از این ام الفساد کشیدند.
من مطمئنم تمام نوشته های فوق علیه دکتر زارعی با هماهنگی همین فرد بوده است.
حسيني 4 اسفند 1388
خدا به داد مردم ايران برسد كه اين بچه براي رفع مشكلاتشان مديريت ميكند - آقاي زارعي تا ديروز خودت هم كه دنبال كار بودي الان در مصدر معاونت وزير هستي اگر راست مي گوئي در زمان مديريتت كه رئيست هم مازندراني است - مشكل بيكاري در مازندران را به حد اقل برسان البته بماند كه شما وامدار اين دولتيد و نبايد به مردمتان كمك كنيد بلكه بايد به دولت كمك كنيد- پيشنهاد بنده به عنوان يك جوان دانشجوي دكتراي تخصصي به شما اين است كه فقط بنويسد و شعار و خالي بندي را كنار بگذاريد
نا شناس 4 اسفند 1388
خدمت آقاي مفيد اسماعيلي عرض كنم با اين همه القاب وعناويني كه اين آقاي زارعي دردوران اصلاحات داشت پس خيلي شانس آورد كه بعد از 7 سال مجوز گرفت . همكاري با الهام وشوراي نگهبان . گرچه در دولتهاي نهم ودهم احمدي نژاد قحط الرجال است وواقعا" بارمديريتي وشايستگي مديرانش به مراتب از دوران اصلاحات و دولتهاي دكتر سيد محمد خاتمي پائين تر وپست تراست .
عادل روحی 4 اسفند 1388
با سلام ظاهرا بعضی ازکاربران محترم با چنین اظهاراتی قصد تخریب این هم استانی را دارند اگر نگاه و دید خود را به چند سال قبل میبردید مقاله تداعی بدبختیهای استان را بازگو میکند که در حال اصلاح و بهبود سرزمین و افراد استان است که الیته اقای زارعی در بیان بعضی عبارت و کلمات خود سانسوری کردند
دوستان چرا مازندران از صنعت و کشاورزی و گردشگری و غیره دور بوده و تمامی سرمایه ها به سمت اصفهان و تبریز و .... غیره رفته اکنون اتحاد و همدلی برای رشد مدیران مازنی از همه گروها نیاز است و بیایم مدیر سازی کنیم و از این برادر و افراد دیگر استفاده جهت رشد مازندران ببریم چه عیب دارد مدیر جوان پله های ترقی را طی کند این افتخار مازندران است و در استانهای دیگر خدمت کند اگر دوست ندارید که رشد مازنیها را ببینید مدیران غیر بومی بیایند و سکوی پرتاب برای ارتقای شغلی انان باشد و شما درصدد تخریب دوستان همشهری بیایید دوست باشیم و برای افراد و سرزمین مازندران دل بسورانیم--- (با تشکر عادل روحی حقوقدان)
موحد 5 اسفند 1388
درود بر آقای روحی. مازندرانی باید هواداره هم استانی خودش باشد نه زیرابزن
نا شناس 5 اسفند 1388
ای کاش فشار اصلاح طلبان در محیط رسانه ای در مازندران را به خاطر بیاوریم. آن روزهایی که آقایان؛ حاجی(وزیر وقت)، کشاورزیان، مجید انصاری، موسوی لاری ودیگر هم قطارانشان در مازندران رفت و آمد می کردند و شهر پر شده بود از نشریات و شب نامه های رعب آور جناح اصلاح طلب . در آن وانفسا، زارعی از جیب شخصی با نشریه اصولگرا که تنها نشریه ای بود که در مازندران از احمدی نژاد حمایت می کرد، جواب هجمه وسیع رسانه ای آنها را می داد.
دوستان سیاسی کاری هم حدی دارد. بنده به عنوان عضو یکی از گروههای سیاسی اصولگرا در مازندران منتظر جوابیه آقای زارعی به این هتاکی ها هستم و انشاءالله ایشان ملاحظات سیاسی را کنار می گذارند و اسرار پشت پرده دو طیف مشخص و البته متضادی را که به خاطر مطامع شخصی خویش، اصولگرایان واقعی را مورد هتاکی قرار می دهند ،افشا کنند. وگرنه خواهیم گفت آنچه را که مردم باید بدانند از اقدامات شرم آور برخی مدعیان دروغین اصولگرایی وهمچنین خاندان هزارفامیلی که سالهای طولانی در مسند قدرت به جای خدمت، خیانت کردند.
نا شناس 5 اسفند 1388
بی انصاف نباشیم، آقای زارعی در همان مرحله اول انتخابات نهم ریاست جمهوری هاشمی را نقد کرده بود. می گفت؛ هاشمی بی فائزه، هاشمی بی مهدی، هاشمی بی محسن، هاشمی بی کارگزاران، هاشمی بی مشارکت و مجاهدین، هاشمی بی خاتمی، هاشمی بی اراذل و.... به عبارتی هاشمی با هزارتا تجدیدی!
مهیار/... از فعالان ستاد مردمی احمدی نژاد در ساری در انتخابات نهم ودهم ریاست جمهوری
رضا 5 اسفند 1388
به نظرم بعضي از نظرات را طرفداران يك نماينده (شجاعي ) عليه فرماندار مستقل ساري منتشر مي كنند .
محمدرضا 5 اسفند 1388
نوشته ها بيانگر آن است كه 2 دسته عليه زارعي ها فعال شدند 1- طرفداران كيومرث 2- طرفداران سيد رمضان
صادق 5 اسفند 1388
كتاب حكمت وديالكتيك دكتر زارعي درباره احمدي نژاد وكلا دولت اسلامي كه در سال 86 چاپ شده است درواقع نفشه جامع عبور از هاشمي ، خاتمي ، علي لاريجاني و نوچه هاي استاني انها است .
احسان 5 اسفند 1388
كتاب تحليلي هرمنوتيكي دكتر مجتبي زارعي در خصوص ايران وآمريكا به محوريت اوباما واحمدي نژاد شايسته مطالعه است فكر مي كنم اين كتاب را خانه كتاب ايران چاپ كرده است .
قاسم 5 اسفند 1388
آقاي x كه درباره سابقه جبهه دكتر زارعي شك داريد فقط اين رابگويم آن زماني كه شما تلفظ صحيح را بلد نبودي آقاي دكتر در سنگر كردستان با دشمن مي جنگيد. زارعي از 12 سالگي سابقه جبهه دارد شما چطور ؟ قضاوت بي جا نكنيد .
صابر 5 اسفند 1388
رايت 10000حلقه سي دي عليه اصولگرايي و به نفع جنبش فتنه انگيز سبز ان هم در محيطي مقدس همراه باساختمان سازي و بدهكاري ، برشكستگي، رانت و.... يعني شرافت !!1
نا شناس 5 اسفند 1388
در کامل کردن کامنت آن فعال سیاسی اصولگرا و برای یادآوری برخی از اصولگرانماها؛ آیا تاکنون کسی در نقد جریان هاشمی، جاسبی و نیاز آذری در تارخ 30 ساله ی بعد از انقلاب در مازندران، همانند نشریه اصولگرا( در سال گذشته) مطالبی با آن قوت و البته متانت نگاشته است؟ فکر می کنید نیازی که خود را از همه بالاتر می دانست با اشاره کدام خاندان علیه زارعی در دادسرای عمومی شکایت کرده و چندین ماه است که با فشار ولابی او را در چند مرحله به دادسرا احضار کرده است؟! البته نکته جالب اینجاست که زارعی در نقد اقدامات سیاسی نیاز آذری ، او را به مناظره در محیط دانشگاهی دعوت کرده بود و نیاز در اقدامی منفعلانه، زارعی را به میز دادگاه کشاند.
براستی آیا بعضی از این اصولگرانماها قادر به مقاومت چند ساعته علیه جریان مافیا در مازندران بوده اند. البته خیلی واضح است برخلاف تعهدی که به مردم داده اند در برابر اقدامات مافیایی و انحصار طلب آنها سرشان را مانند کبک در برف فرو برده و به خاطر منفعت و عافیت طلبی خویش سوگند خود را فراموش کرده و با آنها ساخت و پاخت کرده اند.
دوست عزیز،آقای رمدانی به عنوان یک همکار مطبوعاتی عرض می کنم ؛ نگذار این سایت وزین در شمال کشور، تبدیل به تریبونی برای عقده گشایی محافلی شود که مردم به آنها پشت کرده اند و همچنین اصولگرانماهایی که عهد خود با مردم را در بازی سیاست شکستند.
ع . ... روزنامه نگار
نا شناس 5 اسفند 1388
جاي مقاله هاي صادقعلي رنجبر دراين بخش واقعا" خاليه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ا.م.ا 6 اسفند 1388
آقای رمدانی بسه دیگه اظهار نظرات دیگه تابلو شده که از طرف خودته
نا شناس 6 اسفند 1388
متاسفانه جریان مافیایی استان که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر ، حماسه 9 دی و نیز حماسه بزرگ 22 بهمن امسال سیلی محکمی از مردم خورد، با کامنت های جهت دار در سایت شمال نیوز، درپی فرافکنی وایجاد شبهه اختلاف بین اصولگرایان اصیل استان (شجاعی و زارعی و..) می باشد. خدمت این جریان خاص باید عرض کنیم که اصولگرایان استان دیگر فریب اقدامات مافیایی و تفرقه افکنانه شما را نخواهند خورد.
نا شناس 6 اسفند 1388
«تفرقه بینداز وحکومت کن»؛ این بهترین تعبیر برای جریانی است که 5 سال است از مسند قدرت توسط مردم فهیم ایران و مازندران پایین کشیده شده است. بنده با توجه به رابطه نزدیکی که با دو عزیز اصولگرای مان(دکتر شجاعی و دکتر زارعی) دارم، خدمت این جریان خاص در استان باید عرض کنم که متاسفانه تیرشان به سنگ خورده است چرا که این دو عزیز رابطه ی حسنه و تنگاتنگی باهم دارند و در دو سنگر مهم خدمتگزاری، عزمشان را برای توسعه و پیشرفت منطقه جزم کرده اند و وقعی هم به این هیاهوها و شانتاژهای محفلی نمی نهند.
نا شناس 6 اسفند 1388
ایکاش همه مازنی روزی غیرت ترکها و اصالت برای حفظ بقا اصفهانی ها را داشته باشیم افرین بربرادر روحی که گفتند همه استانی بودن را داشته باشیم نه قصد تخریب ( دکتر محمودی زاده کارشناس مسایل سیاسی )
نا شناس 6 اسفند 1388
متاسفانه جریان مافیایی استان که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر ، حماسه 9 دی و نیز حماسه بزرگ 22 بهمن امسال سیلی محکمی از مردم خورد، با کامنت های جهت دار در سایت شمال نیوز، درپی فرافکنی وایجاد شبهه اختلاف بین اصولگرایان اصیل استان (شجاعی و زارعی و..) می باشد. خدمت این جریان خاص باید عرض کنیم که اصولگرایان استان دیگر فریب اقدامات مافیایی و تفرقه افکنانه شما را نخواهند خورد.
نا شناس 6 اسفند 1388
«تفرقه بینداز وحکومت کن»؛ این بهترین تعبیر برای جریانی است که 5 سال است از مسند قدرت توسط مردم فهیم ایران و مازندران پایین کشیده شده است. بنده با توجه به رابطه نزدیکی که با دو عزیز اصولگرای مان(دکتر شجاعی و دکتر زارعی) دارم، خدمت این جریان خاص در استان باید عرض کنم که متاسفانه تیرشان به سنگ خورده است چرا که این دو عزیز رابطه ی حسنه و تنگاتنگی باهم دارند و در دو سنگر مهم خدمتگزاری، عزمشان را برای توسعه و پیشرفت منطقه جزم کرده اند و وقعی هم به این هیاهوها و شانتاژهای محفلی نمی نهند.
مهدی 6 اسفند 1388
ای برادر این اصول گرایان تازه به دوران رسیده همرو گذاشتن سرکار دوستان خوب سرکارید. رمضان_ هادی_ محسن_ مجتبی مسئول همه گرفتاری های استانند. دوستیشون برقراره و شما همتون سرکارید. یا علی
چمانچی 8 خرداد 1390
فقط زارعی ها و ابراهیمی ها هستند که باید به داد مردم مستضعف مازندران برسند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.137 seconds.